טיפול חניכיים בשילוב של הקצעת שורשים

מהי מחלת חניכיים?

מחלת חניכיים היא מצב בריאותי פה שכיח המשפיע על הרקמות סביב השיניים. זה מאופיין לעתים קרובות על ידי חניכיים נפוחות, דימומים ורגישות.

חלק זה מכסה את המבוא למחלות חניכיים. הסעיף מתחיל בהסבר מהי מחלת חניכיים, ולאחר מכן תיאור של הסימפטומים שלה ולאחר מכן את הטיפולים בה.

מחלת חניכיים היא מצב כרוני ודלקתי המשפיע על רקמות החניכיים והעצם המחזיקות את השיניים במקומן. מחלת חניכיים נקראת גם מחלת חניכיים.

טיפול חניכיים בשילוב הקצעת שורש הינו הליך המשלב שני טיפולים: אבנית והקצעת שורש וניקוי עמוק של החניכיים, אשר לרוב מתבצעים בנפרד. הליך זה יכול לשמש לטיפול במחלת חניכיים קלה עד בינונית.

מטרת טיפול זה בשילוב עם הקצעת שורשים

היא לשפר את היגיינת הפה על ידי הסרת רובד ואבנית מהשיניים והחניכיים, הפחתת דלקות בחניכיים, שיפור זרימת הדם לאזור, מניעת היווצרות רובד חדש על משטחי השיניים והפחתת חיידקים ב הפה.

טיפול בחניכיים בשילוב עם הקצעת שורשיםהוא הליך המשמש לטיפול במחלות חניכיים. זה נעשה על ידי הסרת הרובד והאבנית מפני השטח של השיניים ולאחר מכן ניקוי כל האזורים הנגועים בחניכיים.

ההליך מתחיל עם קנה המידה והקצעת שורשים. זהו תהליך הכולל הסרת רובד, אבנית ומשקעי חיידקים ממשטח השן. לאחר מכן רופא השיניים ישתמש במבריק במהירות גבוהה או במכשיר אולטראסוני כדי לנקות את כל האזורים הנגועים בחניכיים. הם עשויים גם להשתמש בשטיפת פה אנטיביוטית או בתרופות כדי למנוע זיהום בזמן שהם עובדים על השיניים שלך.

מחלת חניכיים היא הפרעה דלקתית כרונית של החניכיים והרקמות התומכות בשיניים. זה נגרם מהצטברות של רובד שיניים.

ארבעת השלבים של מחלת חניכיים מסווגים כ:

• דלקת חניכיים – דלקת בחניכיים

• פריודונטיטיס – דלקת סביב השיניים

• Acute necrotizing ulcerative periodontitis (ANUP) – צורה אגרסיבית של מחלת חניכיים • דלקת חניכיים כיבית נמקית כרונית (CNP) – צורה מתקדמת של מחלת חניכיים המופיעה בדרך כלל אצל מבוגרים

גורמים למחלות חניכיים

שורש השן מוטבע בעצם הלסת ומכוסה בשכבה דקה של רקמה הנקראת קרום החניכיים או החניכיים. קרום החניכיים מספק התקשרות לשן, בעוד שרקמת החניכיים (החניכיים) מכסה ומגינה על שורשי השיניים.

טיפול חניכיים בשילוב הקצעת שורשים: גורמים למחלות חניכיים

כאשר רובד מצטבר על השיניים, זה יכול להוביל לדלקת חניכיים, שהיא דלקת של החניכיים. ללא טיפול, זה יכול להתקדם לפריודונטיטיס – זיהום שהורס את תמיכת העצם לשיניים. דלקת חניכיים עלולה לגרום לאובדן שיניים אם לא מטפלים בה באופן מיידי ונכון.

מחלת חניכיים היא בעיה דנטלית נפוצה והיא עלולה לגרום לדלקת, כאב ואי נוחות. הדרך הטובה ביותר למנוע מחלות חניכיים היא לתרגל היגיינת פה טובה בבית.

ישנם שני סוגים עיקריים של מחלות חניכיים: דלקת חניכיים ודלקת חניכיים. דלקת חניכיים היא הצורה הקלה ביותר של מחלת חניכיים, בעוד שדלקת חניכיים חמורה יותר. דלקת חניכיים פוגעת רק בחניכיים סביב השיניים, בעוד שדלקת חניכיים גורמת לדלקת ברקמות המחברים את השיניים לעצם הלסת.

לטיפול במחלות אלו, הרופאים ממליצים על שילוב של הקצעת שורשים וטיפול בחניכיים עם אבנית וריפוי (תהליך שבו רופא שיניים מסיר רובד משטח השן).

תהליך טיפול חניכיים והקצעת שורשים

טיפול בחניכיים בשילוב הקצעת שורשים הוא תהליך המשפר את בריאות השיניים והחניכיים.

תהליך זה יעזור להפחית או להעלים מחלות חניכיים, הנגרמות מהצטברות פלאק על השיניים והחניכיים.

התהליך גם מפחית את הסיכון לעששת, ריח רע מהפה וחורים בשיניים.

הטיפול כולל ניקוי השיניים והחניכיים באמצעות מכשיר דנטלי הנקרא scaler אולטראסוני, המסיר את האבנית מתחת לקו החניכיים. לאחר מכן יש לבצע אבנית וליטוש כדי להסיר את כל הפלאק שנותר מהשיניים.

לאחר הליך זה, תקבל תרופה אנטיביוטית לקחת הביתה לטיפול נוסף כפי שנקבע על ידי רופא השיניים שלך.

טיפול חניכיים בשילוב עם הקצעת שורשים הוא הליך הכולל אבנית והקצעת שורשים למחלות חניכיים. זהו תהליך של טיפול בחניכיים שעוזר להפחית דלקת ועשוי גם לסייע במניעת אובדן שיניים.

התהליך מתחיל בכך שרופא השיניים מנקה את השיניים והחניכיים על ידי הסרת רובד, אבנית ואבנית משטח השיניים. לאחר מכן מריחה של תרופות על השיניים על מנת להפחית כל כאב או אי נוחות. בשלב זה, הם ינקו את משטחי השן עם מגרד שיניים; זה יסיר כל רובד שהצטבר מתחת לקו החניכיים. לבסוף, הם ינקו את כל הפסולת שנותרה מהשיניים שלך עם מכשיר קנה מידה אולטראסוני לפני החלת תרופות שוב.
למידע נוסף בנושא של טיפול חניכיים בשילוב של הקצעת שורשים https://livesport.org.il/טיפול חניכיים הקצעת שורשים באפשרותך לבקר ב- livesport.org.il

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

יתרונות השימוש בכיריים גז 4 להבות

בבחינת התכונות של כיריים גז עם 4 להבות, פוסט זה יעמיק ביתרונות של מכשירים אלה במטבח. עם התמקדות בדגמים של Midea, נדגיש את התכונות הייחודיות

איך להתחיל עם בחורה

איך להתחיל עם בחורה אז רבים ממכם הגברים לא יודעים להתחיל עם בחורות כמו שצריך לכן רשמתי מאמר שיעשה לכם סדר בנושא. התחלת קשר עם

אוכל רוסי מעניין

פוסט זה בבלוג לוקח אתכם למסע קולינרי בנוף העצום והמגוון של המטבח הרוסי. הוא בוחן את המאכלים הייחודיים והמעניינים שיש לרוסיה להציע, מהמנות העיקריות הדשנות