כל מה שרציתם לדעת על טיפול פסיכיאטרי

טיפול פסיכיאטרי

אנשים נקלעים למצוקות שונות במהלך חייהם, את חלקן הם לא מצליחים לפתור בעצם והם זקוקים לסיוע חיצוני כדי להביא את עצמם למצב טוב יותר. טיפול פסיכיאטרי לא יכול לפתור באופן מלא לחלוטין הפרעות נפשיות רבות, אך הוא נועד לסייע, להקל ולשקם אנשים שסובלים מהפרעות נפשיות שונות.

ברוב המקרים, ובניגוד למה שאנשים חושבים, מטופלים פסיכיאטרים בדרך כלל פונים בעצמם לטיפול והוא לא נכפה עליהם, למעשה, אחוז אחד מכל המטופלים הפסיכיאטריים מאושפז ללא שהסכים לכך. עוד יותר מכך, כיום ישנה גישה על פיה רצוי להימנע עד כמה שניתן מאשפוז בבתי החולים.

כיצד מתבצע טיפול פסיכיאטרי?

השלב הראשון של טיפול פסיכיאטרי כולל בשלב הראשוני את אבחון מצבו של המטופל. אבחון זה מתבצע על ידי רופא מומחה לפסיכיאטריה, שבוחן את ההיסטוריה הנפשית והגופנית של המטופל, תוך בדיקה מקיפה שכוללת אנשים רבים שבאו עמו במגע, כולל שוטרים, עובדי רווחה וקרובי משפחה, שיוכלו להעיד בצורה רחבה על התנהגותו.

בשלב הבא, רופא פסיכיאטר מספק טיפול תרופתי או פסיכותרפי, ובמידת הצורך גם שיקום. להבדיל ממה שאנשים חושבים, פסיכולוג ופסיכיאטר אינם אותם בעלי מקצוע, הפסיכיאטר הוא רופא שיכול לרשום תרופות מרשם והפסיכולוג לא. בשלב זה בוחנים גם את דרך הטיפול ובוחרים את דרכה, ברוב המקרים מדובר על טיפול שאורך עד עשרה מפגשים, כאשר רבים מהטיפולים כוללים רק חמישה מפגשים, כאשר בחלקם נעשה שימוש בבעלי מקצוע נוספים כגון עובדים סוציאליים, פסיכולוגיים, מטפלים ביצירה או בהבעה וכדומה.

מהם העקרונות שמנחים את המטפל בעת טיפול פסיכיאטרי?

בעשורים האחרונים אנו יכולים לראות שינויים רבים בתחום הפסיכיאטריה. אחת הדוגמאות המוחשיות ביותר לשינויים בתחום היא העובדה שנמנעים ככל הניתן מאשפוז כפוי במוסדות, ומוצאים תחליפים שונים כגון אשפוז יום או טיפולים במסדרת מרפאות חוץ של מסגרות כאלו ואחרות. במקרים מסוימים יש מצב בו המטופל לא מסכים עם המטפל לגבי אופי הטיפול יש צורך בהתערבות נוספת של גורמים כגון יועצים משפטיים, אך לרוב אין צורך בכך, משום שרוב המטופלים בתחום מגיעים למרפאות אחרי הפנייה מטעם רופאי המשפחה ובהסכמתם המלאה. רופא פסיכיאטר יודע כיצד להתמודד עם התנגדויות לטיפול במטרה לפתור את בעיותיו של המטופל.

טיפול פסיכיאטרי במסגרת אשפוז יום

כאשר אנו מדברים על טיפול פסיכיאטרי במסגרת של אשפוז יום, אנו מדברים על מקרים בהם יש צורך בטיפול אינטנסיבי, בו בכל יום מגיע המטופל למחלקה, וחוזר לביתו בערב. במהלך אשפוז היום הוא משתתף בפעילויות שונות, טיפול מול רופא ופסיכותרפיסט, הוא משתתף בדיונים קבוצתיים ועוד. במקרים קשים בהרבה, יש צורך באשפוז מלא שכולל שהות מלאה בתוך מחלקה פסיכיאטרית. ישנה מחלקה פתוחה בה יש השגחה נמוכה ביותר על המטופלים ובמחלקה הסגורה ישנה השגחה רבה על המטופלים ואין להם אפשרות לצאת החוצה.

האם ניתן לדעת מי צריך לקבל טיפול פסיכיאטרי?

טיפול פסיכיאטרי ניתן לאנשים בצורה אינדיבידואלית, ולכן לא ניתן לומר בוודאות מה הקריטריונים על פיהם נקבע מי אמור לקבל טיפול פסיכיאטרי ומי לא. בעיקרון, רופאי המשפחה ופסיכולוגים יודעים לזהות מצבים בהם אדם זקוק להתערבות נוספת כאשר הוא נקלע לקשיים ומצוקות נפשיות במהלך חייו, לכן, חשוב להיות פתוחים עם הסביבה ועם המשפחה ברגע שמתעוררות בעיות שונות, ורצוי לזכור לא לדחות את הקץ כדי לא לתת למצב להתדרדר יתר על המידה, בטרם קבלת הטיפול הראשוני.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

יתרונות השימוש בכיריים גז 4 להבות

בבחינת התכונות של כיריים גז עם 4 להבות, פוסט זה יעמיק ביתרונות של מכשירים אלה במטבח. עם התמקדות בדגמים של Midea, נדגיש את התכונות הייחודיות

איך להתחיל עם בחורה

איך להתחיל עם בחורה אז רבים ממכם הגברים לא יודעים להתחיל עם בחורות כמו שצריך לכן רשמתי מאמר שיעשה לכם סדר בנושא. התחלת קשר עם

אוכל רוסי מעניין

פוסט זה בבלוג לוקח אתכם למסע קולינרי בנוף העצום והמגוון של המטבח הרוסי. הוא בוחן את המאכלים הייחודיים והמעניינים שיש לרוסיה להציע, מהמנות העיקריות הדשנות