טיפים לשמירת כשרות

 

כשרות זה כבר מזמן לא רק משהו שרק הדתיים מקפידים עליו. כמעט כל יהודי מבין ויודע שהזכות שלו בעצם היותו יהודי זוהי ההקפדה על אכילת מזון כשר. הבעיה היא שלא בכל מקום אפשר למצוא מזון כשר ואם הישראלי יוצא למדינות חו"ל, שם הוא נתקל בהרבה בעיות בתחום הזה של מזון כשר.

אז אנחנו כאן עם טיפים לשמירה על כשרות עבור כל יהודי שנשמה יהודית פועמת בקרבו והוא מקפיד או רוצה להקפיד על כך שהמזון שייכנס לפיו יהיה מזון כשר.

איך שומרים על כשרות?

האמת היא ששמירה על כשרות בימינו היא הרבה יותר קלה ופשוטה ביחס לשנים עברו לפני דור ושניים. בעבר לא היו גופי כשרות. אנשים ידעו שכדי לאכול עוף כשר הם פשוט צריכים ללכת אל השוחט עם התרנגול כדי שישחט אותו עבורו אחר כלך היה עליו להמליח אותו כדי לשאוב ממנו את הדם שהוא אסור באכילה, היה צורך להוציא את כל החלקים האסורים באכילה ורק לאחר שטיפה והדחה על פי דין אפשר היה לבשל את העוף. זוהי רק דוגמא אחת לתהליך שכל אדם שרצה לאכול עוף, נאלץ היה לבצע בעצמו. היום, אנחנו כבר יכולים לקנות עופות כשרים למהדרין, עופות שנשחטו כדין, הוכשרו והומלחו כדין כאשר כל מה שזה דורש מאתנו זוהי בחירה בעוף בכשרות המקובלת עלינו.

כך גם עם כל מוצרי המזון השונים המבוססים על רכיבים מן החי, הן הצומח ואפילו מן הדומם. כי בעוד בעבר ידענו שעלינו מוטל התפקיד של תרומות ועשרות, בדיקה האם הצמחים אינם טבל או גידולי שביעית וכדומה, הרי שהיום גופי הכשרות כבר עושים עבורנו את העבודה והם דואגים לכך כי על מדפי החנויות ימתינו לנו אריזות מוכנות של מזון כשר למהדרין.

בקיצור הבנתם את הפרינציפ. כדי לאכול כשר, כבר לא תצריך לעבוד קשה. כל מה שצריך זה לרכוש חומרי גלם כשרים למהדרין ובעזרתם לבשל את האוכל.

לומדים כשרות

אז הטיפ הראשון היה פשוט לצרוך חומרי גלם כשרים ומוצרי מזון העומדים תחת כשרות ומזה ליצור את האוכל שלנו במטבח הפרטי שלנו. שם יהיה עלינו להקפיד על תהליכים שייעשו כולם באופן כשר.

מה זה בעצם אומר?

כאן אנחנו מגיעים לקטע הזה של הלימוד. כדי לדעת לשמור על כשרות צריך פשוט ללמוד. ישנו ספר הכשרות הלכה למעשה שם אתם מקבלים את כל המושגים על כשרות המזון כאשר זה פותח שער נרחב לכל הנושאים הקשורים לכשרות המזון. לא די בשימוש בחומרי גלם כשרים למהדרין. חייבים גם את צורות הבישול הנכונות, את ההקפדה על הפרדה בין בשר לחלב וכן הפרדה בין בשר לדגים, בדיקת מזון מתולעים, ניפוי קמח ועוד. עם הספר אתם מסודרים!

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

יתרונות השימוש בכיריים גז 4 להבות

בבחינת התכונות של כיריים גז עם 4 להבות, פוסט זה יעמיק ביתרונות של מכשירים אלה במטבח. עם התמקדות בדגמים של Midea, נדגיש את התכונות הייחודיות

איך להתחיל עם בחורה

איך להתחיל עם בחורה אז רבים ממכם הגברים לא יודעים להתחיל עם בחורות כמו שצריך לכן רשמתי מאמר שיעשה לכם סדר בנושא. התחלת קשר עם

אוכל רוסי מעניין

פוסט זה בבלוג לוקח אתכם למסע קולינרי בנוף העצום והמגוון של המטבח הרוסי. הוא בוחן את המאכלים הייחודיים והמעניינים שיש לרוסיה להציע, מהמנות העיקריות הדשנות