היתרונות שמציעה הסרת שיער בלייזר

הסרת שיער בלייזר

לעומת שיטות אחרות להסרת שיער דוגמת אפילציה, מציעה הסרת שיער בלייזר יתרונות משמעותיים. בין מעלותיה העיקריות של שיטה זו: משך טיפול קצר באופן יחסי, מידה פחותה של כאב בהשוואה לטיפולים אחרים, תוצאות אפקטיביות לאורך זמן ואפשרות לדלל שיער עבות וצפוף, השכיח בעיקר אצל גברים. בנוסף, מאפשרת השיטה להתגבר על בעיה של שערות כלואות – תופעה של צמיחת שיער תת עורי, הגורם לגירוי ואדמומיות.

הסרת שיער בלייזר מוכרת כשיטה בעלת אחוזי הצלחה גבוהים בהתמודדות עם שיעור יתר באיברים שונים בגוף – תופעה, המאפיינת גברים ונשים וגורמת לגירוד והזעה תמידיים לצד רגשי מבוכה והימנעות מיצירת קשרים אינטימיים.

חסרונותיה של השיטה

חרף מעלותיה הרבות נחשבת הסרת שיער בלייזר לטכניקה, אשר עלותה יקרה יחסית. בנוסף, השיטה אינה מבטיחה הצלחה מלאה – קיימים אזורים הידועים כ"עיקשים", בהם נדרש לחזור על הטיפול יותר מפעם אחת, דוגמת הפנים והכתפיים, שכן השיער שב לצמוח בהם לאחר הטיפול ולעיתים אף באופן מוגבר.

הורדת שיער באזור האשכים אינה מומלצת על ידי הרופאים היות והיא כרוכה בסיכון של פגיעה בכושר הפוריות, עקב חימום שורשי השערה על ידי קרן הלייזר.

העיקרון העומד בבסיס הטיפול

טיפול  הסרת שיער בלייזר מבוסס על הפיכת אנרגיית אור לחום, אשר גורם להרס מוחלט של השערה כך שלא תשוב לצמוח. בביצוע טיפולי הסרת שיער בטכניקה זו משמשים מגוון מכשירי לייזר, הנבדלים זה מזה באורך הגל של קרן האור, הבוקעת מהמכשיר.

אורך הגל נקבע בהתאם לפיגמנט, המצוי בשורש השערה ויכול להיקלט בו. קרן האור שחודרת לשערה מפיקה אנרגיית חום, אשר שורפת את הפיגמנט וגורמת להרס השערה.

דגשים טרם תחילת טיפול הסרת שיער בלייזר

בחינת התאמתו של הפציינט לביצוע הטיפול –  לא כל אדם, המעוניין לבצע הסרת שיער בלייזר, מתאים לעבור את הטיפול. לצורך הצלחת ההליך נדרש שיתקיים ניגוד בין צבע העור לצבע השערה ותוצאות אפקטיביות יושגו בעיקר אצל בעלי עור בהיר מאד ושיער עבה וכהה.

עבור בעלי גוון עור כהה, להם לא יועד הטיפול בעבר, פותחו במהלך השנים מכשירים מתקדמים, בעלי עוצמה נמוכה יחסית (לכן מספר הטיפולים לו הם נזקקים הינו רב יותר).

קיימים אנשים, אשר טיפול הסרת שיער בלייזר אינו מתאים עבורם ובהם: נשים בהריון, בעלי מחלות עור, הסובלים מהרפס, בעיות הורמונליות וכן מי שנוטל תרופות מסויימות.

בנוסף, הטיפול אינו מתאים לבעלי גוון שער בהיר – בלונדיני, גינגי או שיבה, ללא נפקות לגוון עורם, באשר הסרת שיער בלייזר לא תשיג אצלם תוצאות.

מדד נוסף, המשמש לבחינת התאמת השיטה, הינו עובי השיער, כאשר שיער דק אינו מתאים לביצוע ההליך ולצורך הצלחת הטיפול נדרש שיער בינוני עד עבה.

בחירה בשיטת טיפול, אשר עונה על צורכי המטופל באופן פרטני – קיימת חשיבות רבה להתאמת הטיפול  לצרכיו הסובייקטיביים של המטופל. ההבדלים הקיימים בין סוגי השיער והפיגמנטציה בעור בקרב מטופלים מובילים לעשיית שימוש במכשירים שונים, המשליכים גם על משך הטיפול המתוכנן. 

ככל טיפול אחר כרוך גם טיפול הסרת שיער בלייזר בסיכונים ובתופעות לוואי, אשר עשויות להתפתח בעטיו. בין התופעות השכיחות: אדמומיות ונפיחות באיזור הטיפול, הופעת פצעונים ותחושות עקצוץ וצריבה באזור זה, כאב קל וכן הופעת כוויות בדרגה קלה.

כל  אלה הינן בגדר תופעות זמניות, אשר חולפות תוך פרק זמן של עד כשנה. במידה ונגרמו כוויות קשות או צלקות חמורות הרי שככל הנראה בוצע הטיפול באופן רשלני. 

לפיכך, חשוב לבחור במכון מהימן ומסודר, בעל נסיון בביצוע טיפולים מסוג זה, אשר מעסיק מטפלים מוסמכים ומחזיק במכשור, העומד בתקני הבטיחות הנדרשים.

תוצאות טיפול הסרת שיער בלייזר והנחיות להחלמה

ביצוע טיפול הסרת שיער בלייזר מאפשר לשוב מייד לשגרת פעילות רגילה. ההנחיות לאחר הטיפול הינן להקפיד לשמור על ההיגיינה של האזור ולבצע שטיפות במים ובסבון.

במשך חודש לפחות לפני הטיפול, ביו הטיפולים עצמם ובתום סדרת טיפולים, יש להימנע מחשיפה ממוקדת לשמש או לעשות זאת תוך שימוש בקרם הגנה, שאחרת עשויות להיווצר כוויות ועלולים להופיע כתמי פיגמנטציה בעור.

לעיתים יונחה המטופל למרוח משחת אלוורה על האיזור בו בוצע הטיפול לצורך הקלה על תחושות  הכאב והצריבה. בחלוף מספר ימים לאחר הטיפול צפויה לצמוח כמות מעטה של שערות באזור המטופל, שיעור אשר נושר כעבור מספר שבועות.

חשוב להדגיש, כי שיעורי הצלחתו של הטיפול אינם אבסולוטיים ונעים בקירוב סביב 90% , כלומר, הסרת שיער בלייזר מאפשרת השגת דילול בהיקף משמעותי!

יעילותו של הטיפול הינה לרוב לאורך זמן אולם קיימים מטופלים, אשר שיערם שב לצמוח כעבור מספר שנים וזאת לדוגמא עקב שינויים הורמונליים קיצוניים.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

שערי אלומיניום: מדריך לתחזוקה ותיקונים

למידע מורחב בנושא של שערי אלומיניום: מדריך לתחזוקה ותיקונים ניתן לגשת לאתר shipam.co.il למידע אודות עבודות אלומיניום ושערי אלומיניום: מדריך לתחזוקה ותיקונים עליך לבדוק כאן:

יתרונות השימוש בכיריים גז 4 להבות

בבחינת התכונות של כיריים גז עם 4 להבות, פוסט זה יעמיק ביתרונות של מכשירים אלה במטבח. עם התמקדות בדגמים של Midea, נדגיש את התכונות הייחודיות

איך להתחיל עם בחורה

איך להתחיל עם בחורה אז רבים ממכם הגברים לא יודעים להתחיל עם בחורות כמו שצריך לכן רשמתי מאמר שיעשה לכם סדר בנושא. התחלת קשר עם