איך אפשר לשפר את עיצוב המטבח?

איך אפשר לשפר את עיצוב המטבח?

המטבח הוא אחד מהאזורים המרכזיים שקיימים בכל בית. במטבח מתכנסים כל בני המשפחה לארוחות ובישולים, הוא מהווה מוקד עניין ומשיכה בבית ולכן חשוב מאוד שירגיש נעים ואסתטי. ועדיין, פעמים רבות מורגש במטבח שמשהו חסר, שהמטבח לפעמים מרגיש אפילו קצת ריק. הכנו עבורכם מספר המלצות פשוטות שיקפיצו את עיצוב המטבח שלכם ויהפכו אותו למזמין הרבה יותר.

צבעים

צבעי המטבח הם הדבר הראשון שאליו שמים לב בכניסה לחלל, לכן חשוב להקפיד שהם יצרו תחושה של הרמוניה. ניתן ליצור תחושה שכזו בקלות, באמצעות בחירה של גוונים נעימים ועדינים של צבע מסוים, והקצאת כמות מדויקת לכל גוון בחלל. השתמשו בנוסחת העיצוב 60-30-10 ככלל מנחה, לפיה כ-60% מהחלל יהיה צבוע בצבע דומיננטי, כ-30% מהחלל יהיה צבוע בצבע משני שמטרתו לייצר ניגודיות וכ-10% הנותרים מהחלל יהיו צבועים בצבע נוסף. ככלל, הצבע הדומיננטי יצבע את הקירות והארונות, הצבע המשני שמייצר את הניגודיות יצבע אלמנטים כמו כיסאות, וילונות ורהיטים קטנים והצבע הנוסף יצבע פריטים משלימים ודקורטיביים כמו בר מים, גופי תאורה, תמונות ונרות.

פזרו במטבח אקססוריז שימושיים וצבעוניים

כיוון שהמטבח הוא חלל שימושי במרחב הביתי, שבני המשפחה משתמשים בו באופן תדיר במשך היום, חשוב להקפיד שלא להעמיס עליו אקססוריז מיותרים שתורמים לנראות בלבד ואינם פרקטיים לשימוש היום יומי בחלל המטבח. הנה כמה רעיונות לפריטים קטנים שתוכלו להחליף בקלות וישפיעו באופן משמעותי על נראות החלל. ראשית, הניחו במיקום מרכזי בחלל המטבח קערת פירות שתוסיף צבעוניות וגם תנגיש לבני הבית אפשרויות לתזונה בריאה יותר.

בנוסף, הוסיפו בר מים מעוצב בצבעים תואמים למטבח שלכם. בר מים תואם שמשתלב בתמה העיצובית של המטבח מזמין את בני הבית להשתמש בו ומביא לעידוד שתיית מים בקרב בני המשפחה. בר מים ללא קידוח משתלב בקלות ואינו דורש מאמץ להתקנתו, כך שמכשיר מים בלי חיבור לברז הוא פתרון מצוין לפריט פרקטי, מזמין ובריא שפשוט להוסיף למטבח שלכם. ישנם פריטים קטנים נוספים שתוכלו להחליף וישפיעו משמעותית על נראות המטבח. לדוגמה, כלי מלח פלפל מעוצבים ותואמים ומפה או ראנר לשולחן במידה וקיים שולחן או אי במטבח.

ריענון חלקי המטבח

זהו החלק המהנה ביותר, בעיקר לחובבי ה-DIY (עשו זאת בעצמכם) שבינכם. עיצוב המטבח לא חייב לכלול רכישות יקרות והוצאות גדולות, ניתן לרענן פריטים שונים שקיימים במטבח בעצמכם וכך להתאים אותם בדיוק לעיצוב שאתם מדמיינים. לדוגמה, תוכלו לצבוע מחדש את הכיסאות שבמטבח או בפינת האוכל, או להוסיף להם שכבת איטום שתקנה להם מראה חדש ומבריק יותר. בנוסף, תוכלו להחליף לכיסאות את הריפוד או את הכיסויים לכריות המושב.

לסיכום, המטבח הוא חלל משמעותי בבית ויש חשיבות לאסתטיקה ולתחושה שהוא יוצר לנוכחים בו, גם מבחינת האווירה שבו וגם מבחינת השימוש בו שיכול לעודד תזונה בריאה של בני המשפחה. קיימות אפשרויות רבות ומגוונות לעיצוב המטבח שתוכלו ליישם בקלות ובפשטות – הוספת אקססוריז תואמים, צביעת החלל באופן הרמוני או חידושים ושיפוצים קטנים שיעשו שינוי גדול. העיקר הוא שתקפידו על עיצוב באמצעות תמה אחידה שתייצר את האווירה הרצויה עבורכם.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

יתרונות השימוש בכיריים גז 4 להבות

בבחינת התכונות של כיריים גז עם 4 להבות, פוסט זה יעמיק ביתרונות של מכשירים אלה במטבח. עם התמקדות בדגמים של Midea, נדגיש את התכונות הייחודיות

איך להתחיל עם בחורה

איך להתחיל עם בחורה אז רבים ממכם הגברים לא יודעים להתחיל עם בחורות כמו שצריך לכן רשמתי מאמר שיעשה לכם סדר בנושא. התחלת קשר עם

אוכל רוסי מעניין

פוסט זה בבלוג לוקח אתכם למסע קולינרי בנוף העצום והמגוון של המטבח הרוסי. הוא בוחן את המאכלים הייחודיים והמעניינים שיש לרוסיה להציע, מהמנות העיקריות הדשנות