יועצי מס ותפקידם

יועצי מס ותפקידם

כשכיר, כעצמאי או כבעל חברה, אתה יכול לפנות לביטוח הלאומי, למע"מ או למס הכנסה ולטפל ישירות מולם, בכל עניינך.

לעומת זאת, אתה יכול לגייס לעזרתך מומחה במיסים, שייצג אותך בפני רשויות אלה: ימלא את הטפסים השונים, יתמקח על גובה המס, יספק שירותי ייעוץ מס וכד'. אין מדובר כאן בביקורת ספרים – ראיית חשבון – אלא התדיינויות שונות, כאלה ואחרות.

מנהל חשבונות – האיש (או האשה) שמכינים את הספרים שלך, יכול לייצג אותך בפני הביטוח הלאומי. היה והתקבלה דרישה כלשהי לתשלום, הוא יכול ללכת לביטוח הלאומי ולהתדיין במקומך על הנושא.

רואה חשבון – מי שמבקר את הספרים שלך, יכול לייצג אותך בפני כל אחת מרשויות המס השונות, מהביטוח הלאומי, דרך מע"מ ועד למס הכנסה. זה לא חשוב אם אתה שכיר או עצמאי ואם יש לך חברה – גדולה או קטנה.

יועץ מס – זה יכול לייצג אותך מול כלל רשויות המס בין אם אתה שכיר ובין אם אתה עצמאי וכן אם מדובר בחברה או עמותה. על יועצי מס חלה הגבלה: הם לא יכולים לייצג חברות או בנקים שמחזורם מעל 500,000 ש"ח בשנה.

יועץ מס, מלבד לייצג אותך בפני הרשויות, יכול לחסוך לך לא מעט דאגה וכאב ראש. יועץ מס יכול לבצע עבורך את כל הדיווחים השונים לרשויות. יועץ מס יכול למלא את הטפסים השונים למע"מ, ביטוח לאומי או מס הכנסה ולעשות זאת באופן שבו תשלום המס שלך יהיה המיטבי. בנוסף, על יועץ המס לדעת מתי ואיך להגיש את הדו"ח לרשות כך שלא תתקל בדרישות לתשלום קנסות, חס וחלילה.

יועץ מס והוצאותיך

רשויות המס מכירות בהוצאות שונות לצורך חישוב מס. בניגוד לאזרח פשוט, תפקידו של יועץ מס הוא להיות עירני לגבי כל הוצאה שאותה ניתן לרשום בספרים. יועץ מס גם צריך לדעת מתי וכמה כדאי לך להפריש לקרנות שונות, אם כדאי לך למכור ניירות ערך (מסיבות מס) או אם כדאי לך לפדות כספים שנמצאים בתוכניות חסכון.

החוק מגדיר שיועץ מס חייב לעמוד בבחינות כדי לעסוק בתחום הפיננסי, לעשות סטאז', לקבל רשיון ולהיות רשום כיועץ מס בלשכת יועצי המס. ככלל, רואי חשבון יכולים לעסוק ביעוץ מס: הם אמורים להכיר את ספר החוקים והמסים, אבל לא בהכרח מותר להם לקרוא לעצמם 'יועץ מס' (הם גם לא בהכרח ירצו בכך).

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

יתרונות השימוש בכיריים גז 4 להבות

בבחינת התכונות של כיריים גז עם 4 להבות, פוסט זה יעמיק ביתרונות של מכשירים אלה במטבח. עם התמקדות בדגמים של Midea, נדגיש את התכונות הייחודיות

איך להתחיל עם בחורה

איך להתחיל עם בחורה אז רבים ממכם הגברים לא יודעים להתחיל עם בחורות כמו שצריך לכן רשמתי מאמר שיעשה לכם סדר בנושא. התחלת קשר עם

אוכל רוסי מעניין

פוסט זה בבלוג לוקח אתכם למסע קולינרי בנוף העצום והמגוון של המטבח הרוסי. הוא בוחן את המאכלים הייחודיים והמעניינים שיש לרוסיה להציע, מהמנות העיקריות הדשנות